În articolul anterior am explicat ce sunt planurile de sănătate pentru animăluțele. În continuare vom vedea de ce trebuie să ținem cont și care sunt bunele practici pentru construirea lor.
Sunt doar 4 pași pentru construirea unor planuri de sănătate de succes:
1. Definirea pachetelor
De ce trebuie să ținem cont?
Specii – în funcție de speciile pe care le avem predominant în clinică, putem defini cui ne adresăm. Cele mai populare sunt cele pentru pisici și căței.
Vârste – avem mai multi puiuți sau adulți? Deobicei proprietarii de puiuți sunt mai interesați de aceste planuri, însă când devin adulți, vor fi deja obișnuiți cu acest stil.
Servicii – suntem mai specializați pe prevenție sau pe tratamente speciale? Așa putem promova anumite servicii care poate nu sunt foarte populare deobicei.
Clienți – cum sunt clienții noștri? Deobicei aleg produsele premium sau pe cele mai ieftine? această întrebare ne ajută să definim tipurile de pachete oferite.
2. Strategia de preț
Cum construim prețul?
Prețul pachetului se calculează deobicei ca 80% – 90% din prețul normal al serviciilor adunate. Plata se poate face în 3 moduri:
– în avans;
– în 2-3 tranșe;
– lunar.
3. Promovare
Cum ne asigurăm că proprietarii știu de ele?
Online
Clienții își petrec mult timp în mediul online așa că este important să promovăm pachetele pe care le oferim pe website, pagina de Facebook / Instagram, în aplicație sau prin e-mailuri.
De multe ori, proprietarii sunt interesați de astfel de pachete dar nu știu de existența lor.
De asemenea, în mediul online, ne este mai ușor să enumerăm avantajele și beneficiile pe care le oferă planurile de sănătate.
În clinică
Atunci când proprietarii sunt în clinică, știm sigur că avem atenția lor. Cea mai importantă promovare este cea verbală, facută chiar de personalul medical. Lucrurile spuse de doctor sunt recomandări pentru sănătatea animăluțului iar proprietarii sunt mult mai deschiși și interesați.
Materialele fizice din clinică, precum afișe sau flyere pot avea și ele un impact mare în promovarea planurilor și educarea clienților asupra prevenției.
4. Management
Cum gestionăm Planurile de Sănătate?
Plata – după ce clientul a achiziționat pachetul este important să avem o modalitate ușoară de a nota ce a fost achitat și ce este inclus.
Planul – trebuie să ne asigurăm că proprietarii știu exact ce este inclus și ce nu, cum pot apela la servicii și cum pot beneficia de posibilele reduceri oferite.
Remindere – este important să îi amintim proprietarului de următoarele vizite și să ne asigurăm că nu le ratează. Ideal cât mai automat!
Am construit câteva exemple de Planuri de Sănătate care te pot inspira ?
- Consultul inițial SAU consultațiile pe perioada a 3 luni
- Microcipare și înregistrare în RECS
- Deparazitări interne x 3
- Vaccinurile din schema inițială
- Consult general
- Vaccinul anual
- Deparazitare internă x3
- Deparazitări externe (în funcție de produsul folosit)
- Consult general x 2/an
- Analize de hematologie si biochimie (pachete ce vor fi făcute la fiecare 6 luni)
- Deparazitare internă x3
- Deparazitări externe (în funcție de produsul folosit)
- Consultul inițial SAU consultații pe perioada a 3 luni
- Deparazitări interne x 3
- Vaccinurile din schema inițială
- Consult general
- Vaccinul anual
- Deparazitare internă
- Deparazitare externă (în funcție de produsul folosit)
- Consult general x 2/an
- Analize de hematologie si biochimie (pachete ce vor fi făcute la fiecare 6 luni)
- Deparazitare internă x3
- Deparazitări externe (în funcție de produsul folosit)
Pentru ca aceste planuri să prezinte și mai mult interes, puteți suplimenta oferind ⚡️ discount-uri pentru diverse servicii;
Exemplu 1
la achiziționarea unui pachet pentru un pui de pisică puteți oferi o reducere de 10-20% la serviciul de sterilizare/ castrare.
Exemplu 2
la achiziționarea unui pachet pt un câine senior puteți oferi un discount de 10-20% la investigații suplimentare (ecografii abdominale, analiză de urină, radiografii etc)
Exemplu 3
la achiziționarea unui pachet pentru pisică adultă puteți oferi un discount de 10-20% la consultațiile de specialitate (consult dermatologic de ex.) sau chiar la pachetul pentru pisici senioare (dacă pisica se apropie de vârsta de 7 ani.
Alcătuind astfel de planuri de sănătate îți vei crea baza pentru următoarele planuri deoarece pe măsură ce vei duce la bun sfârșit astfel de planuri, vei învăța ce funcționează cel mai bine pentru clienții și pacienții tăi și vei putea crea noi planuri care să răspundă și mai bine necesităților clienților.